14 Aralık 2014 Pazar

Paths of Glory

"- Yarın ölmekten korkmuyorum,sadece öldürülmekten korkuyorum.
- Bu, şu çamur kadar açık.
- Hangisiyle öldürülmek isterdin? Süngüyle mi,makineli tüfekle mi?
- Makineliyle tabi ki.
- Bence de. İkisi de midene giren çelik parçası sonuçta ama makineli daha çabuk, temiz ve daha acı verir değil mi?
- Bu neyi kanıtlar ki?
- Bu çoğumuzun ölmekten değil de yaralanmaktan korktuğumuzu kanıtlar. Bernard’a bak,gazdan ödü kopuyor ama ben gazdan zerre korkmuyorum.Gaz saldırılarının fotoğraflarını görmüş ama bence bir anlam ifade etmiyor. Ama sana bir şey söyleyeyim miğfersiz olmaktan şeytandan korktuğum kadar korkuyorum ama kıçımda miğfer olmamasını önemsemiyorum.Sence neden?
- Çünkü orada beynin var.
- Çünkü kafadaki bir yaranın kıçımdakinden çok acıtacağını biliyorum.Arkan sadece ettir ama kafan tamamen kemiklerden oluşur.
- Kendi adına konuş.
- Söylesene,süngü dışında en çok neden korkuyorsun?
- Güçlü patlayıcılar.
- Aynen ben de sana tamamen katılıyorum.Çünkü biliyorum ki onlar beni en küçük parçama kadar ayırabilirler.Bak sana anlatmaya çalıştığım şu eğer ölmekten korkuyorsan hayatının geri kalanını korku içinde geçireceksin çünkü bir gün öleceğini biliyorsun.Önünde sonunda..Eğer gerçekten korktuğun ölümse seni neyin öldürdüğü neden önemli olsun ki ?
- Benim için fazla zekisin profesör,tek bidiğim kimsenin ölmek istemediği."
Paths of Glory (1957)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder